L’objectiu d’aquest projecte és aportar un tirallets elèctric al costat de cada incubadora per facilitar la lactogènesi, moltes vegades difícil en mares de prematurs, i així facilitar l’alletament matern, tan important per aquests nadons.
La nostra voluntat és implementar-lo a tots els hospitals d’arreu de Catalunya que vulguin afavorir la lactància materna en prematurs.
El projecte va estar en actiu durant més d’un any (2016-2017) a l’Hospital Clínic (Maternitat) amb molt bons resultats per a les mares de prematurs. Es va aconseguir un augment de la llet i es va enfortir el vincle entre la mare i el seu nadó en passar més hores al seu costat. També cal destacar que alguns hospitals van fer seu el projecte i faciliten tirallets a totes les mares.
Avui dia SOM Prematurs no està executant directament aquest projecte en cap centre, en part pel cost elevat que suposa l’activitat. Per això, cerquem ajuda econòmica per poder implantar-lo als hospitals amb els quals col·laborem i que no disposen d’una dotació pròpia de tirallets.