Menú

Comencem l’acompanyament a l’Hospital de Tortosa!

Els pares i mares de nadons preterme ingressats a l’Hospital de Tortosa compten des d’aquest mes amb l’acompanyament de Som Prematurs. En el marc del conveni que l’ICS ha renovat recentment amb la nostra associació, l’Hospital Verge de la Cinta ens facilita l’accés a la unitat de nounats (UCIN) per tal que puguem prestar aquesta atenció.

La pacient experta que dóna suport a Tortosa és Neus Julián Bertomeu, delegada de Som Prematurs a l’Hospital Verge de la Cinta i mare de tres fills, dos dels quals (bessons) van néixer a les 35 setmanes de gestació ara fa tres anys. A banda d’informar sobre les ajudes i prestacions a les quals tenen dret les famílies, Julián els ofereix acompanyament emocional durant la seva estada a la UCIN i, compartint la seva experiència i vivències personals, els dóna alguns consells per preparar l’arribada a casa. Ella mateixa explica que “la societat no és prou conscient del que representa o pot representar la prematuritat. Molts cops els problemes comencen quan arribes a casa amb el nadó, no només són els dies que estàs a l’hospital. Tenir algú al costat que ha passat per una situació similar i et pot donar consells és molt important”.

Altruisme

La delegada de Tortosa va conèixer la nostra associació a través de la pediatra dels seus fills: “em va agradar la idea i vaig pensar que m’agradaria participar-hi aportant el meu granet de sorra. Sempre he cregut que si tots dediquéssim una petita part del nostre temps a millorar la vida dels altres, viuríem en un món molt millor. Això és el que m’agrada fer, forma part dels meus valors i és el que voldria transmetre als meus fills el dia de demà”. Cal destacar que Julián –com tots els voluntaris de Som Prematurs– no percep cap remuneració per la seva tasca a Verge de la Cinta.

Una xarxa d’abast català

Amb l’arribada de Neus Julián, l’Hospital Verge de la Cinta s’afegeix a la xarxa de centres (12 actualment) que compten amb la figura del pacient expert a Nounats gràcies a un conveni signat amb Som Prematurs. Cal destacar que, ara mateix, l’hospital de Tortosa és un dels pocs que permeten que l’acompanyament es realitzi de manera presencial. Tot i que és una activitat que duem a terme des de fa anys, la pandèmia de COVID-19 va obligar els hospitals a modificar els seus protocols i la majoria encara no han recuperat la normalitat. Per això, des de maig de 2020 oferim a les famílies dues sessions mensuals d’acompanyament online. A més, també prestem atenció via telefònica i atenem consultes per correu electrònic (un total de 350 l’any 2021).